ΘΕΟΤΟΚΕ ΠΑΡΘΕΝΕ , χαῖρε , Κεχαριτωμένη ΜΑΡΙΑ , ὁ Κύριος , μετά Σοῦ · Εὐλογημένη Σύ ἐν γυναιξί , καί εὐλογημένος , ὁ καρπός τῆς κοιλίας Σου · ὅτι Σωτῆρα ἔτεκες, τῶν ψυχῶν ἡμῶν ..
ΔΟΞΑ CΟΙ ! ΔΟΞΑ CΟΙ ! ΜΗΤΕΡ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΔΟΞΑ CΟΙ ! ΠΑΝΑΓΙΑ ! ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΝΤΕΣ ΠΡΟΣΚΥΝΟΥΜΕΝ CΟΙ , ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΥΨΙΣΤΟΥ ΥΠΕΡΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΘΕΟΤΟΚΕ !!! --- ὙΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ, σῶσον ἡμᾶς, τήν ἐκκλησίαν σου, τήν ποίμνην σου, τούς μοναχούς σου, τό ὄρος σου,τά ἔθνη σου, τήν νεολαίαν σου, τόν λαόν, καί χώραν ταύτην καί τόν κόσμον σου ἅπαντα. Ἀμήν ---Ἡ ΠΑΝΑΓΙΑ, νά εἶναι :βοηθός, ὁδηγός, ἰατρός, συνεργός, ἀρωγός, ἀγωγός, φωτισμός,στηριγμός, ὁπλισμός, στολισμός,πλουτισμός, χορηγός, κάθε θεϊκῆς ἀγαθότητος στήν ζωήν σας.

Παρασκευή 1 Μαΐου 2020

Ἀπόλυσις ἱερ. ἀκολουθιῶν


πόλυσις ερ. κολουθιν 

πόλυσις καλεται , λεγομένη πό το ερέως  , ες τό τέλος κάστης κολουθίας , εχή , κροτελεύτιον .
 πάρχει μικρά καί μεγάλη πόλυσις .
  μικρή πόλυσις , γίνεται , ες τό τέλος τν ερν κολουθιν : Θ΄ρας -ποδείπνου -μεσονυκτικο -τς τριθέκτης , καί τς ρας , ταν πισυνάπτεται μέ τήν κολουθίαν το ρθρου .
  Ες τάς λοιπάς κολουθίας γίνεται μεγάλη πόλυσις, τοι , ες τό τέλος : ,  σπερινο -ρθρου -θ. Λειτουργίας .
μικρά πόλυσις γίνεται ς ξς  :
 Ες τό τέλος τν κολουθιν , ερεύς στραμμένος πρός τήν εκόνα τς ΠΑΝΑΓΙΑΣ , ες τό τέμπλον ποκλινόμενος , λέγει : ΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ σσον μς ....
ναγνώστης, (ναγνώστρια λέγει) :
α. ν εναι κολουθία τριθέκτης , λέγει : ...ξιον στίν ς ληθς , μακαρίζειν Σε τήν ΘΕΟΤΟΚΟΝ ... (τοι , τό γνωστόν πέροχον τροπάριον )· 
β. ν εναι πόλυσις Α ρας , λέγει τό : Τ περμάχ ...
γ. ν εναι λλη κολουθία λέγει τό :      Τήν Τιμιωτέραν ....
  Αθις δέ , στρεφόμενος ερεύς πρός τήν Δεσποτικήν εκόνα, λέγει : Δόξα σοι , Θεός , μν δόξα σοι ...
καί ναγνώστης , (ναγνώστρια ) λέγει : Δόξα Πατρί ...Καί νν ...Κύριε , λέησον (τρίς ) , ελόγησον πάτερ ....
καί ερεύς ποιε , οτως τήν πόλυσιν : ...
Χριστός , ληθινός Θεός μν , τας πρεσβείαις τς ΠΑΝΑΧΡΑΝΤΟΥ καί ΠΑΝΑΜΩΜΟΥ  γίας Ατο Μητρός , ΠΕΡΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗΣ, ΔΕΣΠΟΙΝΗΝ μν ΘΕΟΤΟΚΟΥ καί ΕΙΠΑΡΘΕΝΟΥ ΜΑΡΙΑΣ, τν γίων νδόξων καί πανευφήμων ποστόλων καί σαποστόλων , τν γίων νδόξων καί καλλινίκων Μαρτύρων , (το γίου τς μέρας ), τν γίων καί δικαίων θεοπατόρων ωακείμ καί ννης, καί πάντων τν γίων , λεήσαι , καί σώσαι μς , ς γαθός καί φιλάνθρωπος .
πόλυσις γίνεται , ες γ΄πρόσωπον , χι ες β΄.
ποφεύγομεν νά μνημονεύομεν λλα νόματα γίων , που συνήθως τινές, κινούμενοι πό ζλον πισυνάπτουν χορείαν καί σύνταγμα γίων , ες τήν πόλυσιν .
  Μετά τήν πόλυσιν , καί πρό  το :...Δι εχν ,,,προτάσομεν  διαλογικς :
---Πρόσδεξαι , Κύριε , ησο Χριστέ, Θεός μν , τήν δέησιν μν τν μαρτωλν , καί λέησον μς ·
--Γένοιτο , Κύριε ,τό λεος σου φ ᾿  μς , καθάπερ λπίσαμεν πί σέ   --ξιομακάριστοι και είμνηστοι κτήτορες , αωνία μνήμη μν · 
--Αωνία μνήμη ατν .
καί ερεύς πισφραγίζει , μέ τό : Δι ᾿ εχν ...
μήν   ....        (στεντορίως )
Ες τάς πολύσεις τν :ποδείπνου , καί μεσονυκτικο, δέν λέγομεν τό νωτέρω ..Τήν Τιμιωτέραν ...λλά μόνο τό :...Δόξα Πατρί..καί νν ....Κύριε λέησον (3) , ελόγησον πάτερ.
  πόλυσις γίνεται πό τήν ραίαν Πύλην βλέπων ερεύς πρός δυσμάς, καί μέ τό πισφραγιστικόν :... Δι ᾿ εχν ... στρέφεται ρν πρός τό ερόν , πρός νατολάς....

                             Μεγάλη πόλυσις γίνεται ς ξς :

Μετά τ προκαταρτικά, τοι :ΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ , σσον μς ........ Τήν Τιμιωτέραν ... Τ περμάχ ... ξιον τίν .... 
  καί αφο γίνη , ς νωτέρω , δια τάξις  , ερεύς λέγει , τό χαρακτηριστικόν τς πολύσεως , τό ποον θά γραψωμεν κατωτέρω, καί συνεχίζει :...
.....Χριστός , ληθινός Θεός μν , τας πρεσβείαις τς ΠΑΝΑΧΡΑΝΤΟΥ καί ΠΑΝΑΜΩΜΟΥ  γίας Ατο Μητρός , ΠΕΡΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗΣ, ΔΕΣΠΟΙΝΗΝ μν ΘΕΟΤΟΚΟΥ καί ΕΙΠΑΡΘΕΝΟΥ ΜΑΡΙΑΣ , θεί δυνάμει το Τιμίου καί Ζωοποιο Σταυρο , προστασίαις τν Τιμίων πουρανίων ΰλων θείων Δυνάμεων σωμάτων , κεσίαις το Τιμίου νδόξου Προφήτου Προδρόμου καί Βαπτιστο ωάννου , τν γίων νδόξων καί πανευφήμων ποστόλων καί σαποστόλων · τν ν γίοις Πατέρων μν , μεγάλων εραρχν καί οκουμενικν Διδασκάλων , Βασιλείου το Μεγάλου , Γρηγορίου το Θεολόγου , καί ωάννου το Χρυσοστόμου , καί πάντων τν γίων εραρχν · 
τν γίων νδόξων καί καλλινίκων Μαρτύρων · 
τν σίων καί θεοφόρων πατέρων καί μητέρων μν · 
τν γίων καί δικαίων θεοπατόρων , ωακείμ καί ννης , 
( το γίου τς μέρας ) 
καί πάντων τν γίων , λεήσαι καί σώσαι μς , ς γαθός καί φιλανθρωπος ...Δι ᾿ εχν ...μήν ...

Γενομένης θείας λειτουργίας, ες τό τέλος τς πολύσεως, μνημονέυομεν , τόν γιον , το ποίου τήν θείαν μυσταγωγίαν πιτελέσαμεν..π.χ. Μεγάλου Βασιλείου ... ωάννου Χρυσοστόμου..ναλόγως τίνος τήν λειτουργίαν τελέσαμεν , προτάσσοντες τό :... το ν γίοις Πατρός μν ... ο τήν θείαν μυσταγωγίαν πιτελέσαμεν ....

β. πό το σπερινο το Σαββάτου , ως τήν Θ΄ραν τς Κυριακς , πρό το :.... Χριστός ληθινός θεός μν ....
προττάσσομεν τό : ..... ναστάς κ νεκρν , Χριστός ....
γ. Κατά τάς Δεσποτικάς ορτάς , τόσον ες τήν κυριώνυμον μέραν , σο καί ν μεθεόρτοις, ως τς ποδόσεως τς ορτς , πρό το :... Χριστός , ληθινός Θεός μν ... προτίθεται , πισυνάπτεται τό χαρακτηριστικόν τς ορτς , ς κατωτέρω .
δ. πό τήν Κυριακήν το Πάσχα , ως τς ποδόσεως τς ορτς , τοι μέχρι τήν Τετάρτην τς ΣΤ ΄βδομάδος  , προστίθεται τό χαρακτηριστικον : ... ναστάς κ νεκρν , θανάτ θάνατον πατήσας , καί τος ν τος μνήμασιν , ζωήν χαρισάμενος , Χριστός ....
καί ες τήν Διακαινήσιμον βδομάδα πισφραγίζεται , ντί τό : Δι ᾿ εχν ... μ τό :Χριστός νέστη κ νεκρν ...
ε. Ες τήν ορτήν τς κατά σάρκα γεννήσεως το Σωτρος, καί μέχρι τς ποδόσεως , προστιίθεται , μλλον, προτίθεται τό χαρακτηριστικόν : .. ν σπηλαί γεννηθείς καί ν φάτν νακλιθείς , διά τήν μν σωτηρίαν , Χριστός  ....
στ . Ες τήν περιτομήν το Κυρίου :.... ν τ γδό μέρ , σαρκί περιτμηθναι καταδεξάμενος , διά τήν μν σωτηρίαν ...
ζ΄.Ες τά για Θεοφάνεια :... ν ορδάν πό ωάννου , βαπτισθναι καταδεξάμενος , διά τήν μν σωτηρίαν , ....
η΄.Ες τήνπαπαντήν , :... ν γκάλαις το δικαίου Συμεών , βασταχθναι καταδεξάμενος , ...
θ΄ Ες τόν Εαγγελισμόν τς ΘΕΟΤΟΚΟΥ :.... δι ᾿ μς τούς νθρώπους, καί διά τήν μετέραν σωτηρίαν , κ Πνεύματος γίου , καί ΜΑΡΙΑΣ τς ΠΑΡΘΕΝΟΥ , σαρκωθναι καταδεξάμενος , Χριστός ....τας πρεσβείαις τς τς ΠΑΝΑΧΡΑΝΤΟΥ....ς τόν Εαγγελισμόν ορτάζομεν ...
ι΄.ες τήν ορτήν τς Μεταμορφώσεως , :... ν τ ρει τ Θαβώρ , μεταμορφωθείς ν δόξ , νώπιον τν γίων ατο Μαθητν καί ποστόλων , Χριστός ....
ια΄.Τ Κυριακ τν Βαΐων :... πί πώλου νου καθεσθναι καταδεξάμενος , Χριστός.... ( τοτο, πό τόν σπερινόν τν Βαΐων , Σάββατον σπέρας, ως , Θ ρας Κυριακς τν Βαΐων ...)
ιβ΄ πό τήν πόλυσιν το σπερινο τς Κυριακς τν Βαΐων , μέχρι , Θ΄ρας τς Μεγάλης Τετάρτης  :...ρχόμενος   Κύριος, πί τό κούσιον Πάθος, διά τήν μν σωτηρίαν ...
ιγ΄.Τ Μεάλ Πέμπτ , ν τ πολύσει : δι ᾿ περβάλλουσαν γαθότητα , δόν ρίστην τήν ταπείνωσιν ποδείξας , ν τ νψαι τούς πόδας τν Μαθητν , καί μέχρι Σταυρο καί Ταφς συγκαταβάς μν , Χριστός ....
ιδ΄.Ες τήν κολουθίαν τν χράντων Παθν , καί Μεγάλων ρν :  μπτυσμούς καί μάστιγας , καί κολαφισμούς , καί Σταυρόν καί θάνατον πομείνας, διά τήν το κόσμου σωτηρίαν , Χριστός ...
ιε΄.Τ Μεγάλ Παρασκευ ες τόν σπερινόν , καί ες τόν ρθρον το Μεγ, Σαββάτου καί ρν :... δι ᾿ μς τούς νθρώπους , καί διά τήν μετέραν σωτηρίαν , τά φρικτά πάθη , τόν Ζωοποιόν Σταυρόν , καί τήν κούσιον  Ταφήν , σαρκί καταδεξάμενος , ...
ιστ΄Τ Κυριακ το Πάσχα , ως τς ποδόσεως τς ορτς το Πάσχα :... ναστάς κ νεκρν , θανάτ θάνατον πατήσας , καί τος ν τος μνήμασι, ζωήν χρισάμενος ....
ιζ΄Τ Πέμπτ τς ναλήψεως , ως τς ποδόσεως  :... ν δόξ ναληφθείς φ ᾿ μν ες τούς ορανούς , καί ν δεξι καθίσας το Θεο καί Πατρός , Χριστός , ...
ιη΄. Τ Κυριακ τς Πεντηκοστς , μέχρι τς ποδόσεως  :... ν εδει πυρίνων γλωσσν , ορανόθεν καταπέμψας τό Πανάγιον Πνεμα , πί τούς γίους Μθητάς καί ποστόλους ....
ιθ΄. ν μεθεόρτοις Κυριακας Χριστουγέννων  , Θεοφανείων , Μεταμορφώσεως  , μετά τό χαρακτηριστικόν τς ορτς προστίθεται καί τό :... καί ναστάς κ νεκρν , Χριστός , ...
κ΄. μοόιως καί ες τάς ορτάς :Περιτομς , παπαντς , Εαγγελισμο , καί κατά τήν κυριώνυμον μέραν , καί κατά τάς μεθεόρτους Κυριακάς ,  μετά τό χαρακτηριστικόν τν ορτν , προστίθεται, καί τό :...καί ναστάς κ νεκρν , ...
κα΄.   Κατά τήν Ζ΄Κυριακήν πό το Πάσχα , τ Κυριακ τν γίων Πατέρων τς Α΄οκουμενικς Συνόδου , ποία εναι καί μεθέορτος Κυραική τς ναλήψεως, πόλυσις γίνεται :... ναστάς κ νεκρν , καί ν δόξ ναληφθείς φ μν ες τούς οραούς, καί ν δεξι καθίσας το Θεο καί Πατρός , Χριστός ...

πολύσεις ΘΕΟΜΗΤΟΡΙΚΩΝ ορτν ....
Είς τάς ΘΕΟΜΗΤΟΡΙΚΑΣ ορτάς , μετά τήν μνημόνευσιν το ΘΕΟΜΗΤΟΡΙΚΟΥ νόματος , «..ΔΕΣΠΟΙΝΗς μν ΘΕΟΤΟΚΟΥ καί ΕΙΠΑΡΘΕΝΟΥ ΜΑΡΙΑΣ ...»προσθέτομεν τό χαρακτηριστικόν τς ορτς ..π.χ.ς τό γενέσιον ... ...τήν Κοίμησιν ορτάζομεν ....
μοίως ν τύχ Σύναξις , μνημονεύομεν τό γεγονός, π.χ. «...ς τήν Σύναξιν ορτάζομεν ....».
Ατς , Κ Ε Ι Ν Η Σ ! ! ! πρεσβείαις γίαις Χριστέ, τήν ποίμνην σου, τήν κκλησίαν σου , τήν νεολαίν , περιφύλαξον κ λύκων λυμαινομένων αυτήν ..μήν ....

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *